همشهری آنلاین: نیروهای آمریکایی و ارتش افغانستان در تحقیق مشترکی به این نتیجه رسیدند که بر اثر حمله هوایی اشتباهی به روستایی که طالبان از آن برای حمله استفاده کرده است، 37 غیرنظامی کشته شده‌اند.

به گزارش رویترز این حمله هوایی در پی آن انجام شد که طالبان از یک روستا به عنوان پوشش برای حمله خود استفاده کردند در حمله هوایی نیروهای آمریکایی و افغان همچنین 35 غیرنظامی مجروح شدند.

پس از این حمله هوایی، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان کشته شدن غیرنظامیان افغان در حملات نیروهای آمریکایی به را بزرگ‌ترین چالش کشورش با آمریکا دانست و از باراک اوباما رئیس جمهور منتخب آمریکا درخواست کرد جلوگیری از کشته شدند غیرنظامیان در افغانستان را یکی از اولیت‌های کاری خود قرار دهد.

خبر حمله اشتباهی نیروهای آمریکایی در همشهری آنلاین

تاکنون در حملات اشتباهی سال جاری نیروهای آمریکایی در عراق 140 غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

ساکنان روستایی که طالبان از آن برای حمله به نیروهای آمریکایی استفاده کرده‌اند درباره حمله گفته‌اند که طالبان به روستا یورش آورده‌اند و پس از استقرار در یک خانه به گشتی‌های نیروهای ائتلاف ونیروهای افغان حمله‌ کرده‌اند. در بیانیه مشترک آمریکا و افغانستان به این نکته اشاره شده است که شبه‌نظامیان طالبان، از خرج مردم از خانه‌هایشان جلوگیری کرده‌اند.

ناتو و ارتش آمریکا طالبان را متهم کرده‌اند که به عمد از مناطق پرجمعیت غیرنظامی به سوی اهدافشان حمله می‌کنند.

کد خبر 67859

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز